Op 25 april 2018 ontving Rajapack als een van de eerste bedrijven in België het B2B-keurmerk voor webshops. Met dit nieuwe label worden webshops beloond die uitblinken op het vlak van online transparantie en betrouwbaarheid.
De uitreiking van dit gloednieuwe label vond plaats in Brussel en was een initiatief van BeCommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers. Algemeen directeur Wido Bourel van Rajapack is zeer trots dat zijn bedrijf erin is geslaagd dit prestigieuze label te bemachtigen: “Rajapack is de afgelopen jaren uitgegroeid tot de Europese nummer 1 in verpakkingsmateriaal. We zijn enorm fier om te zien dat onze inspanningen van de voorbije maanden en jaren hun vruchten blijven afwerpen. We bewijzen hiermee dat e-commerce in België in de lift zit en nog veel groeipotentieel heeft.”
Dit B2B-keurmerk wordt enkel toegekend aan webshops die aan zeer strenge eisen voldoen. Zo moeten bijvoorbeeld de algemene voorwaarden en de privacy policy duidelijk zichtbaar zijn. Daarnaast moet de webshop voldoende informatie bieden over de prijs, de levering en de onderneming zelf. Bij Rajapack zetten we elke dag alles op alles om de beste service te bieden aan al onze klanten. Ons streven naar een transparante en betrouwbare communicatie krijgt dankzij dit B2B-keurmerk nu ook een zichtbare erkenning.
Het eerste B2B-keurmerk voor webshops in België
Marketingmanager Bart Lambrecht mocht voor Rajapack het label in ontvangst nemen. Het keurmerk is trouwens een primeur voor België. Er bestaan tegenwoordig al veel labels om de betrouwbaarheid van B2C-webshops aan te tonen maar voor de B2B-sector ontbrak dit nog. Aangezien 2017 een jaar was waarin de B2B-webshops enorm zijn gegroeid, sprak het voor zich dat er ook voor hen een aangepast keurmerk moest komen. Je herkent dit label aan de duim in een blauwe cirkel. Blauw is de kleur die volgens de kleurenpsychologie staat voor ‘vertrouwen en loyaliteit’.