Ga zelf aan de slag met gepersonaliseerde verpakkingen
In ons vorige artikel legden we al uit wat de voordelen zijn van een gepersonaliseerde verpakking. Het verhoogt de klantenbinding en laat zien dat je een merk bent met oog voor kwaliteit.
Dankzij allerlei online tools is het tegenwoordig heel eenvoudig geworden om zelf voor gepersonaliseerde verpakkingen te zorgen. Goede afspraken met leveranciers en technologische verbeteringen zorgden ervoor dat de kostprijs aanzienlijk is gedaald. In 2015 lanceerde RAJA de dienst Rajaprint. Je vindt hier een duidelijk overzicht van alle mogelijkheden van gepersonaliseerde verpakkingen. Telefonisch of via chat helpen we je om de gewenste originele verpakking samen te stellen. Voor verpakkingstape kan je zelfs volledig zelf aan de slag gaan. Binnen 2 tot 4 weken na goedkeuring van de proefdruk worden je gepersonaliseerde verpakkingen dan geleverd.
Top vijf van gepersonaliseerde verpakkingen
► 1. Verpakkingstapes
Verpakkingstape was een van de eerste materialen waarvoor we met Rajaprint een gepersonaliseerde toepassing konden aanbieden. Het is een materiaal dat je bij nagenoeg elk type verpakking nodig hebt, maar slechts weinig bedrijven maken er creatief gebruik van.
Tape is een goedkoop materiaal dat je kan voorzien van je logo, een tijdelijke promotie of gewoon een leuk en origineel bericht voor de klant. De mogelijkheden zijn eindeloos. Wist je trouwens dat je ook gegomde kleefbanden en papieren tapes kan laten bedrukken? Ze zijn nog nét iets duurzamer in combinatie met een kartonnen doos; én ze vervormen nooit. Ook niet als je ze strak aanspant. Zo blijft je boodschap altijd perfect leesbaar.
► 2. Kartonnen dozen
Dozen vormen al vanaf het begin een belangrijk onderdeel van het aanbod gepersonaliseerde verpakkingen. Heb je er trouwens al eens aan gedacht om de binnenkant van je doos te personaliseren? Door een leuke boodschap toe te voegen zoals “Bedankt voor uw aankoop!” of “Maak er nog een fijne dag van!” roep je positieve emoties op bij de klant. En telkens als de klant aan je merk denkt, zullen die positieve emoties weer naar boven komen.
► 3. Labels en etiketten
Dé simpelste en makkelijkste manier om je logo, merk of een boodschap toe te voegen is gebruikmaken van een etiket. Je hebt de keuze uit een zeer breed assortiment aan kleuren, vormen en materialen om het perfecte etiket te maken voor jouw product.
► 4. Gepersonaliseerde draagtassen
Met draagtassen laat je je merk ook in de winkelstraten duidelijk opvallen. Een draagtas zal langere tijd zijn nut bewijzen omdat je klant de tas nog kan gebruiken bij verdere aankopenof om producten te vervoeren. Kies je voor stevige draagtassen in polypropyleen, dan kunnen je tassen ongetwijfeld voor een nóg langere tijd worden hergebruikt.
► 5. Gripzakjes en enveloppen
Tot slot kun je ook je gripzakjes of enveloppen van een logo voorzien, subtiel of opvallend. Dat kies je gewoon zelf!
Dankjewel voor dit artikel over gepersonaliseerde verpakkingen. Het klopt dat je de klantbinding kunt vergroten door je op verpakking te richten. Belangrijk is het daarbij de identiteit te communiceren van je bedrijf. Het is een moment om je van de rest te onderscheiden.